Data lansării: 6 septembrie 2022
Dezvoltator: Crema
Editura: Humble Games
Revizuit pe: Windows 11, Nvidia 2080 Ti, Intel i9-9900k @ 4,9 GHz, 32 GB RAM
Multiplayer?Da (multiplayer multiplatform mereu activat, cooperativ și PvP)
Link: site-ul oficial (se deschide într-o filă nouă)

Să nu ocolim iarba lungă aici: Temtem este o clonă Pokémon prin design.Micul studio spaniol Crema și-a propus să facă ceva imediat familiar și accesibil pentru fanii seriei JRPG de colecție de monștri Nintendo, lăsând în același timp loc unor idei noi și îndrăznețe.Deoarece dezvoltatorii presupun că deja vă cunoașteți pidgey-ul de la pikachus, o voi face și eu, făcând mai ușor să descompuneți ceea ce face Temtem diferit, în bine sau în rău.

Pentru început, Temtem este un MMO.Oarecum.Nu vei călca degetele altora în timp ce explorezi, deoarece interacțiunea cu alți jucători se limitează la chat, emoții și provocări la lupte, dar lumea de peste este un loc plin de viață plin de jucători și animalele lor de companie.Deși este pregătită pentru joc solo, întreaga poveste poate fi jucată în cooperare cu un prieten, iar finalul jocului oferă o mulțime de oportunități pentru grupuri de a merge împreună în temniță.

Acest lucru face din lumea insulelor plutitoare a lui Temtem care orbitează un pseudo-soare magic un loc plin de viață.Schimbul pentru această lume comună persistentă este monetizarea.Pe lângă prețul autocolantului, există o monedă premium care poate fi cheltuită pe bunătăți cosmetice sau un permis de luptă sezonier care distribuie articole de îmbrăcare în timp.Din fericire, banii nu îți vor aduce succes - pentru asta, va trebui să investești timp, efort și multă memorare a diagramelor cu tipurile de daune.

Vreau să fiu cel mai bun

Cea mai mare deosebire a lui Temtem față de Pokémon este lupta sa mai complexă, situată între designul Pokémon prietenos cu copiii și târâtul în temniță a lui Shin Megami Tensei.Bătăliile lui Temtem împotriva îmblânzitorilor NPC sunt adesea afaceri complete 6v6, ambele părți desfășurând două creaturi în același timp.Între IA ascuțită și nu zgârciți asupra nivelurilor și statisticilor inamicului, este o campanie surprinzător de provocatoare.Pentru cei obișnuiți să se plimbe somnambul prin Pokémon, s-ar putea să trebuiască să vă ridicați și să acordați atenție aici.

Bătăliile multiplayer (disponibile prin provocări informale în lumea de peste sau prin jocul la nivel de nivel) sunt și mai complexe.Cei familiarizați cu regulile competitive DOTA vor fi familiarizați cu formatul.Jucătorii aduc la masă echipe de opt Temtem și, pe rând, aleg cinci pentru a le desfășura, interzicând și două dintre alegerile adversarului.Este o întorsătură intimidantă să te obișnuiești, dar, din fericire, poți exersa pentru asta în singleplayer provocând liderii Dojo învinși (echivalentul liderilor de sală Pokémon) într-un meci competitiv simulat.

Lupta în Temtem este, de asemenea, mai nuanțată decât Pokémon.Temtems au atât HP, cât și un bazin de rezistență care se reîncarcă constant, care atacurile se epuizează.Creaturile de nivel inferior pot fi conduse zdrențuite după un singur atac mare, făcând cheltuirea excesivă este ușor de făcut.Orice datorie de rezistență va fi dedusă din starea de sănătate a acelui Temtem și nu vor putea ataca rândul următor, deși acțiuni precum etichetarea și vindecarea prin obiecte sunt permise în această perioadă de răcire, făcându-l o alegere tactică viabilă.De asemenea, „Tehnicile de menținere” sunt atacuri puternice care nu devin selectabile până când un Temtem a fost în luptă de mai multe rânduri, complicând și mai mult lucrurile.

(Credit imagine: Humble)

Nu-mi spune niciodată ce este ciudat

Ceea ce elimină Temtem din Pokémon este, de asemenea, interesant.Luptă cu șansele de captura, nu există aruncări de zaruri în timpul luptei.Fără lovituri critice, iar efectele de stare rămân întotdeauna.Totul este determinist, dar cu modalități de a scăpa numerele.Fiecare abilitate are un multiplicator de viteză, permițând unei creaturi lente să intre într-o lovitură rapidă împotriva unei creaturi mai rapide cu un atac mai greu.Strategia joacă un rol-cheie încă de la început și, deși măcinarea la un nivel superior poate funcționa, jocul inteligent este aproape întotdeauna mai bun decât forța brută.

Între lupte complexe, bătălii 2v2, 12 tipuri de daune (imaginați-vă că jucați Rock, Paper, Scissors cu două mâini și 12 opțiuni diferite) și alte riduri, cum ar fi posibilitatea de a schimba abilitățile lui Temtem în orice moment în afara luptei, Temtem este aproape joc intimidant implicat.Ca cineva care și-a pierdut interesul pentru Pokémon devreme, exact de asta aveam nevoie.La aproape toate nivelurile mecanice (în afară de numărul de creaturi – sunt doar 164 în prezent), acesta este Pokémon: Advanced Edition.Familiar, dar satisfăcător de complex.

Temtem folosit Charm!Nu este foarte eficient

Obiectiv, Temtem este o abordare extrem de bine adaptată a genului.Subiectiv, estetica și lumea ei nu prea fac asta pentru mine.În timp ce kilometrajul tău poate varia, multe dintre modelele creaturilor par ciudat de generice, lipsind farmecul simplu al Pokémon sau imaginația sălbatică copilărească a lui Digimon.Pe multe dintre ele le-aș descrie ca fiind animale prea unghiulare, stilizate și multe dintre numele lor au, de asemenea, o senzație de gură extrem de slabă.Înțeleg că combinarea „veveriță” și „pumn” are sens pentru un rozător de luptă musculos, dar un skunch sună mai degrabă ca o boală pe care aș evita mai degrabă să o prind.

(Credit imagine: Humble)

În mod similar, distribuția umană a jocului (și cea mai mare parte a dialogului lor) se încadrează puțin sub farmecul lui Nintendo, în ciuda faptului că gag ocazional mi-a chicotit.Nici răufăcătorii (aristocratul Clan Belsoto) nu sunt un patch pentru Team Rocket.Există o gamă bună de costume și opțiuni de personalizare a personajelor pentru personajele-jucător și NPC-uri, dar modelele de caractere de bază se simt puțin mai interschimbabile decât ar trebui să fie.Lumea lui Temtem pare uneori populată de aceleași șase persoane (modele masculine și feminine pentru copii, adolescenți/adulți și bătrâni) care schimbă rapid ținutele pentru a se potrivi rolului fiecărei regiuni.

Totuși, deși creatura și arta personajului nu îmi aprind imaginația, este un joc frumos la nivel tehnic.Creaturile sunt bine animate și, deși mi-aș dori să existe o opțiune de a avansa rapid bătăliile, atacurile mai mari sunt adesea satisfăcătoare de baraje de efecte de poligon și particule.De asemenea, jocul se simte mai bine pe PC decât pe console.În ciuda faptului că multiplayer-ul este complet multi-platformă, comenzile mouse-ului și tastaturii mi s-au părut cel mai bine, cu câteva caracteristici frumoase de calitate a vieții, cum ar fi posibilitatea de a face clic și trage compoziția echipei mele.

(Credit imagine: Humble)

Deși aș fi apreciat încă câteva piese de referință în joc (cum ar fi o tastă rapidă pentru a aduce în discuție matricea de tip daune amețitoare), Temtem pune la vedere majoritatea informațiilor cheie, deși jucătorii care pun totul la inimă vor avea avantaj.Dacă vrei să fii cel mai bun, va trebui să le înveți pe toate.Chiar și puțin scurt din punct de vedere al farmecului și cu trecerea de luptă simțindu-se ușor deplasată, Temtem este ușor de recomandat fanilor Pokémon care doresc ceva mai dur și mai carn, în timp ce se simt în continuare familiar.

Toate categoriile: Recenzii