Navigazione veloce

Waarschuwing: Spoilers voor She-Hulk aflevering 8 vooruit — keer nu terug als je de laatste aflevering van de MCU-show niet hebt gezien.

Om de vraag van She-Hulk te beantwoorden: ja, Jennifer, we voelen het.Na een eerdere plaag, is Matt Murdock van Charlie Cox in beeld gekomen, zijn verschijning leidde tot een strakke aflevering die valse zijplots verliest voor een verhaal dat leuk en gefocust is.Maar door te zeggen dat alles neerkomt op een cameo, bewijst She-Hulk een slechte dienst - we zijn al een tijdje aan het bouwen tot dit punt.

Hoewel de serie begon met een oorsprongsverhaal, kregen de volgende afleveringen een "geval van de week" -benadering met wisselend succes.Bijna elke subplot - herinner je je de elf die zich voordoet als Megan Thee Stallion?– voelde me vastgebonden, en Tatiana Maslany moest een behoorlijk afschuwelijke dialoog op gang brengen terwijl Jennifers liefdesleven ebde en vloeide.Dat veranderde met de zesde aflevering van de show, die de gevestigde formule schuwde om een ​​huwelijksverhaal te vertellen, en toen de zevende Jen vasthield aan een gekke ranch voor wat therapie.Beide afleveringen waren eenzame verhalen die zich concentreerden op de held van de show, en beide waren beter om precies dat te doen.

'Ribbit and Rip it' brengt de rechtszaal terug, maar zonder de opvulling van het zijverhaal.Jen wordt gedwongen om de belachelijke Leap-Frog te verdedigen nadat zijn door vliegtuigen aangedreven pak in de war raakt.Helaas nemen ze het op tegen een andere superkrachtige advocaat, deze met een super reukvermogen, en de hele zaak wordt snel weggegooid door de rechter.Jen heeft medelijden in een bar en krijgt een appletini in een bar door, verrassend, haar nieuwe aartsvijand, Matt Murdock.De chemie tussen hen is instant.De serie heeft Jen eerder gedwongen om op een groot aantal dates te gaan, maar geen enkele heeft zo'n vonk gekregen.

Murdock geeft een geweldige peptalk over hoe iemand een held kan zijn in de rechtszaal en zijn krachten ergens anders ten goede kan gebruiken (knipoog, knipoog), en het is allemaal te snel voorbij.Hij moet weg, maar Jen ook - voor een scène met het verwende mannelijke kind van Jon Bass.Hij heeft een Wakandan-speer gekocht en maakt een aantal huiveringwekkende opmerkingen over het hebben van een verzameling Afrikaanse artefacten.Het is weer een gelegenheid waarbij de schrijvers net iets te ver gaan om de grap te spellen, waardoor het moment meer met je ogen rolt dan alleen maar te lachen om de mannelijke hansworst.

Het tempo lijdt er echter niet onder.Jen krijgt snel een telefoontje van haar kwakende cliënt, die wordt achtervolgd.She-Hulk, gekleed in haar nieuwe pak, gaat binnenkort teen-tot-teen met Daredevil.De opzet is ingenieus - zowel als advocaten als als superhelden waren deze twee aanvankelijk tegen elkaar voordat ze samenwerkten.Natuurlijk, de CGI zoals Daredevil wordt rondgegooid, ziet er slordig uit, maar dat wordt snel gecorrigeerd wanneer hij vecht tegen criminelen in het hol van Leap-Frog.Er wordt een schat aan grappen over amfibieën gemaakt door de scène, maar de hilariteit stopt zodra Daredevil in een gang in het nauw gedreven wordt.Als iemand zich zorgen zou maken dat Cox' held meer ingetogen zou zijn op Disney Plus, denk dan nog eens goed na - hij neemt woest een stel boeven neer voordat hij tegenover een tweede groep staat.Om je er echter aan te herinneren dat dit de show van She-Hulk is, slaat ze zich een weg naar beneden met een grondpond.We zullen moeten wachten tot Daredevil: Born Again voor een reprise van dat iconische one-take ganggevecht.

Krediet: Disney/Marvel

Wanneer Leap-Frog is verslagen, gaan She-Hulk en Daredevil verder waar ze gebleven waren en gaan terug naar haar huis.Hoewel hun romance lang geleden was aangegeven, kon ik het niet helpen om mijn mond open te houden toen ze er gewoon naartoe gingen.Wie had gedacht dat we zouden zien dat Cox's Daredevil de schande zou maken?Het is een briljante en grappige afsluiting van een aflevering die zeker zal worden besproken vanwege Daredevil, maar het bleef ook trouw aan het DNA van She-Hulk.

En dan gaat de aflevering verder.Wat had kunnen blijven als een strak gewonde, op zichzelf staande 20 minuten die bewust naar voren schuift.Ik ben geen fan geweest van het breken van de vierde muur, maar het moment werkt als Jen zich afvraagt ​​​​of er een wending komt.Een langzaam gevoel van angst bouwt zich op als ze naar het advocatengala gaat. (Waarom precies een viering van advocaten heeft een rode loper met een stel fotografen die foto's maken van de genomineerden, wie zal het zeggen? Ik bedoel, het zijn niet de Oscars. Zijn ze er alleen omdat She-Hulk is? Dat is niet het punt ...)

Het personage van Bass is er weer - en de overkoepelende verhaallijn van de show komt op zijn plaats: Intelegencia, het Reddit-achtige bord van toetsenbordstrijders, toont het privéleven van She-Hulk op een groot scherm.Ze stalen haar online gegevens en vielen haar huis binnen.Het woord "slet" weergalmt.Jennifer heeft het hele seizoen last gehad van minachtende behandeling van mannen en het is een passend voorbeeld van de angstaanjagende houding die bepaalde delen van het internet hebben ten opzichte van vrouwen.

She-Hulk is niet afgedwaald van het bespreken van de moderne problemen waarmee vrouwen te maken hebben.Hoewel de show soms niet effectief was, leveren de laatste momenten van 'Ribbit and Rip it' een schokkende finale op die meerdere plotthreads aan elkaar verbindt en de finale opzet.Het is behendig gedaan en brengt onze aandacht volledig terug naar de worstelingen van Jennifer Walters na haar geflirt met Daredevil.En hoewel ik niet kan wachten om Cox's Man Without Fear terug op het scherm te zien in zijn eigen serie, ben ik ook nog nooit zo opgewonden geweest voor de volgende aflevering van She-Hulk.

She-Hulk wordt wekelijks uitgezonden op Disney Plus, bekijk ons ​​She-Hulk-releaseschema om er zeker van te zijn dat je geen moment mist.We hebben ook alle aankomende Marvel-films en -shows verzameld die nog in Marvel Phase 4 en daarna zijn overgebleven.

Tutte le categorie: andere