Hurtig navigation

Advarsel: Spoilere for She-Hulk episode 8 forude – vend tilbage nu, hvis du ikke har set det seneste afsnit af MCU-showet.

For at besvare She-Hulks spørgsmål: ja, Jennifer, vi mærker det.Efter en tidligere drilleri er Charlie Coxs Matt Murdock kommet ind i billedet, og hans optræden fører til en stram episode, der mister falske sideplot til en fortælling, der er sjov og fokuseret.Men at sige, at alt kommer ned til en cameo, gør She-Hulk en bjørnetjeneste - vi har bygget til dette punkt i nogen tid.

Selvom serien startede med en oprindelseshistorie, fik de følgende episoder en "ugens sag" tilgang til forskellige grader af succes.Næsten hvert subplot – kan du huske, at elveren efterligner Megan Thee Stallion?– følte sig slået på, og Tatiana Maslany blev overladt til at løfte nogle ret forfærdelige dialoger, da Jennifers kærlighedsliv ebbede ud og flød.Det ændrede sig med seriens sjette episode, som undgik den etablerede formel til at fortælle en bryllupshistorie, og så stak den syvende Jen fast på en wackadoo-ranch for at få noget terapi.Begge episoder var ensomme fortællinger, der centrerede sig om seriens helt, og begge var bedre til at gøre netop det.

'Ribbit and Rip it' bringer retssalen tilbage, men uden sidehistoriens polstring.Jen er tvunget til at forsvare den latterlige Leap-Frog, efter at hans jet-brændstof dragt går i rækken.Desværre er de oppe imod en anden superstærk advokat, denne med en super lugtesans, og det hele er hurtigt smidt ud af dommeren.Jen commisererer i en bar og får købt en appletini i en bar af, overraskende, hendes nye nemesis, Matt Murdock.Kemien mellem dem er øjeblikkelig.Serien har tidligere tvunget Jen til at gå på et væld af dates, men ingen har udløst som denne.

Murdock giver en god peptalk om, hvordan nogen kan være en helt i retssalen og bruge deres kræfter til gavn andre steder (blink blink, nudge nudge), og det hele er forbi for tidligt.Han skal væk, men det gør Jen også - til en scene med Jon Bass' forkælede mand-barn.Han har købt et Wakandan-spyd og kommer med nogle skræmmende kommentarer om at have en samling afrikanske artefakter.Det er endnu en lejlighed, hvor forfatterne går lige den lille smule for langt for at udtænke vittigheden, hvilket får øjeblikket mere til at rulle med øjnene end blot at grine af den mandlige bøvl.

Tempoet lider dog ikke.Jen får hurtigt et opkald fra sin kvækkende klient, som bliver jagtet.Hun-Hulk, iført sit nye jakkesæt, går snart tå-til-tå med Daredevil.Set-uppet er genialt – både som advokater og som superhelte har disse to i første omgang været imod hinanden, før de slog sig sammen.Sikker på, CGI'en, som Daredevil's smidt rundt, ser ropy ud, men det er hurtigt rettet, når han kæmper mod tulle i Leap-Frogs hule.Der bliver lavet et væld af amfibievittigheder gennem hele scenen, men munterheden stopper, så snart Daredevil befinder sig i et hjørne i en gang.Hvis nogen var bekymret over, at Cox's helt ville være mere dæmpet på Disney Plus, så tænk om igen - han tager voldsomt ned en flok tulle, før han står over for en anden gruppe.Men bare for at minde dig om, at dette er She-Hulks show, slår hun sig ned på dem med et jord-pund.Vi bliver nødt til at vente, indtil Daredevil: Born Again for en gentagelse af den ikoniske engangskamp.

(Billedkredit: Disney/Marvel)

Da Leap-Frog er besejret, fortsætter She-Hulk og Daredevil, hvor de slap, og går tilbage til hendes sted.Selvom deres romantik var skiltet for længe siden, kunne jeg ikke lade være med at få min mund til at stivne, da de ligesom gik derhen.Hvem ville have troet, at vi ville se, at Cox's Daredevil ville gå på skammegangen?Det er en strålende og sjov konklusion på en episode, der helt sikkert vil blive diskuteret på grund af Daredevil, men den forblev også tro mod She-Hulks DNA.

Og så fortsætter episoden.Hvad der kunne være blevet efterladt som et stramt sår, skubber selvstændigt 20 minutter bevidst fremad.Jeg har ikke været fan af det fjerde murbrydende, men øjeblikket fungerer, da Jen stiller spørgsmålstegn ved, om der kommer et twist.En langsom følelse af frygt opstår, da hun tager til advokatgallaen. (Hvorfor netop en fejring af advokater har en rød løber med en flok fotografer, der tager billeder af de nominerede, hvem vil sige? Jeg mener, det er ikke Oscar-uddelingen. Er de der, bare fordi She-Hulk er det? Det er ikke meningen...)

Bass’ karakter er der igen – og showets overordnede historie træder på plads: Intelegencia, det Reddit-lignende board af tastaturkrigere, viser She-Hulks privatliv på en storskærm.De stjal hendes onlineoplysninger og invaderede hendes hjem.Ordet "tøs" genlyder.Jennifer har lidt af nedsættende behandling fra mænd hele sæsonen, og det er en passende visning af den skræmmende holdning visse dele af internettet har til kvinder.

She-Hulk er ikke gået væk fra at diskutere de moderne problemer, kvinder beskæftiger sig med.Selvom showet til tider har været ineffektivt, leverer de sidste øjeblikke af 'Ribbit and Rip it' en chokerende finale, der binder flere plottråde sammen og sætter finalen op.Det er behændigt udført og bringer vores opmærksomhed helt tilbage til Jennifer Walters' kampe efter hendes dalliance med Daredevil.Og selvom jeg ikke kan vente med at se Cox's Man Without Fear tilbage på skærmen i hans egen serie, har jeg heller aldrig været så spændt på det næste afsnit af She-Hulk.

She-Hulk sendes på Disney Plus ugentligt, tjek vores She-Hulk-udgivelsesplan for at sikre, at du ikke går glip af et øjeblik.Vi har også samlet alle de kommende Marvel-film og -serier tilbage i Marvel Phase 4 og senere.

Alle kategorier: Andre varer