Rychlá navigace

V nové jarní mysteriózní komedii Confess, Fletch čelí Jon Hamm možná největší herecké výzvě vůbec: hrát muže, který pohrdá botami.Je pravda, že muž, který se proslavil jako Don Draper v seriálu Mad Men, nebyl ve filmech vždy tak dobře oblečený jako v té téměř dokonalé show.V Confess Fletch jako „investigativní reportér jisté pověsti“Irwin Maurice Fletcher, je od Hammova hladkého obrazu ještě dál než obvykle.Hamm hrál praštěné role v portrétech a skečích Saturday Night Live a parodoval svou vlastní image Gabriela v Good Omens.Ale ve filmech bývá bez úsměvu a unavený, často trochu hrozivý.Ve hře Confess, Fletch, si při každé příležitosti sundá boty a ponožky a z toho, co považuje za společenskou propagandu pro obuv, si dělá problém s domácími mazlíčky – vše je podezřelé z vraždy.

Běžecký roubík o Fletchově věčné bososti je jedním z mála momentů, kdy Confess, Fletch osedlá svého hlavního herce materiálem, který se zdá být pro jeho komediální instinkty až příliš ubohý.Jinak je film opožděnou filmovou hvězdou pro umělce, který si spíše vybírá a vybírá vedlejší role, než aby se snažil o prestiž ve stylu George Clooneyho od televize k filmu.Možná, že Hammova filmová kariéra ve skutečnosti nebyla tak podřadná, jak to vypadá.Možná jen chyběl ten druh vhledu, který režisér a scénárista Greg Mottola přináší k budování příběhu kolem toho, co Hamm umí nejlépe.

Mottola už Hamma režíroval jednou, v málo vídané, ale vtipné komedii Keeping Up With the Joneses.Tam se hvězda opřela do obrazu svého muže a hrála superšpiona, který se nepravděpodobně vydával za souseda z předměstí skutečně světského páru v podání Zacha Galifianakise a Isla Fisher.Joneses má groteskní akční sekvence, které charakterizují tento druh sousedské komedie.Přiznejte se, Fletch se pohybuje v uvolněnějším tempu, které lépe vyhovuje Hammovi i Mottolovi.Poté, co Fletch odletěl do USA z výletu (a vichřice) v Římě, dorazí do bostonského městského domu pronajatého jeho jménem – a najde tam mrtvolu.

Okamžitě zavolá policii, ale to ho nezbavuje podezření.Jeho upřímné, ale přehnaně obratné odpovědi na výslech zkouší trpělivost jinak zarputilého policisty detektiva Monroea (Roy Wood Jr.). Fletch, varován, aby se držel dál od případu vraždy, stále zahajuje amatérské vyšetřování a zároveň se snaží vyluštit umístění některých cenných obrazů pro svou novou přítelkyni Angelu (Lorenza Izzo). Různé barevné postavy poletují a vystupují z příběhu, jak se na komiksovou záhadu sluší a patří.

Přiznejte se, Fletch je založen na stejnojmenném románu Gregoryho Mcdonalda, který je součástí dlouhodobé knižní série.Fanoušci komedie si možná pamatují, že Chevy Chase hrál Fletche v 80. letech, v jedné dobře přijaté komedii (Fletch) a v jednom špatně hodnoceném pokračování (Fletch Lives). Od té doby spousta herců a režisérů zvažovala restart této postavy: projekty Abortivní Fletch si pohrávaly s obsazením Jasona Lee, Bena Afflecka, Zacha Braffa a/nebo Jasona Sudeikise do role.

Způsob, jakým Hammovo oživení série dostává polovičaté duální vydání v některých kinech a na VOD, naznačuje, jak málo důvěřuje Miramax projektu.Film však říká něco jiného.Je to letmé a zábavné – druh komedií, které dospělí diváci vídali mnohem pravidelněji než dnes.Komedie upadly v nemilost v kinematografické krajině, která je více oddaná filmům o pomstě ve stylu Liama ​​Neesona, ale Confess, Fletch je osvěžující nejen tím, jak využívá komedii, ale také tím, jak využívá Jona Hamma.

Mottola (který také natočil Superbad a Adventureland) má talent na natáčení komedií, jako by to byly skutečné filmy, spíše než přesvícené sitcomy.Neobětuje vizuální humor kvůli estetice.Jeho práce s kameramanem Samem Levym má temnou záři, zatímco střihy a reakční záběry mají bezstarostnou stabilitu, která připomíná Stevena Soderbergha v jeho mrtvějším režimu.Občas by film mohl vydržet držet svůj děj na větší odstup a o něco více si libovat ve své atmosféře, jako je Dlouhé sbohem, nebo ve svých podivných komických postavách, jako je Velký Lebowski.Na druhou stranu, některé širší mezihry filmu trochu pokulhávají – především role Marcie Gay Hardenové jako Angeliny matky s karikaturním přízvukem, nepotlačitelné postavy, která by snesla potlačit trochu víc.

Hamm se na druhou stranu zdá být přímo na vlnové délce Mottoly.Chápe, že najít společný základ mezi záhadou a fraškou může být důležitější než bodovat jednotlivými vtipy.Hamm už dlouho telegrafoval svůj zájem o komediální role a v tomto filmu prokazuje, že je stejně schopný groteskní hlouposti a reakce na hlouposti svých kolegů, jako když od něj v jedné scéně odrazí spisovatelka a herečka Bridesmaids Annie Mumolo.Dokáže si také poradit s vtipkováním a neuctivostí („Nouzová část je u konce,“ říká policistům o vraždě), aniž by se proměnil v šmejd ve stylu Ryana Reynoldse.

Hammova filmová kariéra existovala z velké části ve stínu jeho skvělé dlouhodobé práce jako Don Draper a Confess, Fletch nebyl navržen, aby to změnil.Ve skutečnosti zašel Mottola tak daleko, že připravil krátké, praskavé shledání s představitelem Hamm’s Mad Men Johnem Slatterym.Režisérova ochota aktivně připomínat divákům Hammovo televizní mistrovské dílo, i když se hvězda potácí kolem čepice Lakers a řeší nejasnou záhadu, naznačuje, že Mottola je přesvědčen o Hammově remíze jako komika, i když se zdá, že jen málo dalších režisérů je na palubě.Zdá se, že Mottola a Hamm se nepokoušejí přepsat Hamma k obrazu Fletche nebo naopak.Vypadají spíš, jako by točili přesně ten napůl hloupý, napůl mazaný film, který osobně chtějí vidět.

Přiznej se, Fletchise otevře v omezeném vydání v kinech 16. září a bude k dispozici ve stejný den na vyžádání nebo za prémiový digitální pronájem naAmazonkaaVudu.

Všechny kategorie: Recenze